|
Tweet |
Etkinlikle ilgili olarak şu ifadelere yer verildi: "Akşehir Aktif Dağcılık Eğitim Merkezi Spor Kulübü, 10 Kasım 2024 Pazar günü Akşehir Kalesi'ne özel bir etkinlik düzenledi. İstanbul’dan gelerek ayağımızın tozuyla Sultan Dağlarında olan bu etkinliğine katıldım.
Sultan Dağlarının Akşehir’e bakan yüzü, 1960’lı yılların başında rahmetli Orman Mühendisi Lütfi Bostanoğlu önderliğinde Akşehirli pek çok kişinin çalışmalarıyla ormanlaştırılmıştır. Bu dikilen ağaçlar 65 yıl boyunca büyüdüler ve güzel ormanlar oluşturdular.
10 Kasım 2024 tarihinde saat 10.00’da ekibimizle Hıdırlık’ta buluştuk ve yürüyüşe geçtik. Bayrağın bulunduğu trafo alanını geçerek Kapı Kale’nin yanından kıvrılarak yokuş olan zorlu parkurda yürümeye devam ettik. Etrafımızdaki ağaçlar bize renk cümbüşü sunuyorlardı. Cam ağaçları yeşil rengini korurken, meşeler sarıya dönmüştü. Ara ara bulunan çınarlar ise açık kahverengiydi. Her taraf göz alabildiğine ağaçlarla kaplanmıştı. Kimi ağaçların gövdesi kiminin ise bazı dalları kurumuştu. Ayaklarımız yorulsa da ciğerlerimiz oksijen bayramı yapıyordu. Üç, üç buçuk saatlik bir yürüyüş sonunda zirveye ulaştık.
Zirveden her yer çok rahat görünüyordu. Artık Sultan Dağlarına sonbahar mevsimi gelmişti. Bir sanat olan sonbahar, ağaçları sarının her tonuna boyamıştı. Ayrıca Akşehir’i tepeden görmek güzeldi. İçimden Yahya Kemal Beyatlı’nın İstanbul’a söylediği gibi “Sana tepeden baktım Aziz Akşehir” dedim.
Zirvede bayrağımızı açıp büyük Atamızı anarak saygı duruşunda bulunduk. Yağmur damlaları eşliğinde dönüş yoluna koyulduk.
Not: Metni Araştırmacı Yazar Tarihçi Mehmet Koç hocamdan kopyaladım."
AKŞEHİR BELEDİYESİ İHALEYE ÇIKAN YERLER